Kursen i namnforskning fixad!

Tidigt i onsdags eftermiddag, det vill säga direkt efter föreläsningen i lingvistik, begav jag mig till Dialekt- och Ortnamnsarkivet för den muntliga avslutande tentan i nordisk namnforskning. Även om jag har skrivit ett mindre arbete om orter runt Barkåkra så har jag genom kursen även fått en hel del kunskap om namn i allmänhet, det vill säga även om den svenska för- och efternamnstraditionen. Allt detta var saker som läraren tog upp på tentan, och även om jag var iningen nervös så var min inställning helt och hållet att fixa det - vilket jag också gjorde. Så det som står närmast på tur är dels att kontakta den andra läraren eftersom det även blir en muntlig tenta i dialektologi, och sist men inte minst uppsatsen, där det antagligen inom en snar framtid blir handledning så att jag vet hur jag ska komma vidare och förhoppningsvis erövra betyget Godkänd. Men än så länge känns det alltså bra att åtminstone ha fixat namnkursen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0