Besök i Magnarp

Det kändes faktiskt riktigt bra att kunna ta ett avbrott från detta eviga läsande och följa med Lisa, Anton och Mira till mamma. Tyvärr hann jag inte med att baka utan tog i stället med en ask smålandskringlor som jag hade köpt. Däremot hade jag naturligtvis fixat en present till Matilda - en blå glasskål på fot som både hon och mamma tyckte var väldigt fin. När Matilda hade öppnat sina presenter var det dags för fika, det blev kaffe med mina köpta kringlor samt pepparkakor, kex och vetebröd - och så naturligtvis Matildas födelsedagstårta, nämligen marängtårta med smörkrämsfyllning som är ett ofta återkommande inslag på familjens födelsedagskalas. Också Mira verkade tycka om den - för att inte tala om hur förtjust hon verkade vara i de kringlor jag bjöd på. Det var kul att träffa Mira igen eftersom det var ett tag sedan sist. En rolig sak är att hon har börjat prata mer och mer - inga meningar ännu, hon är trots allt bara 21 månader, men hon säger fler och fler ord. Tidigare sa hon mest "Mamma" - och menade då kanske olika saker - men nu har hon alltså lärt sig fler ord som "Kisse" och "Gris".
  Efter fikat visade det sig att pappa - som också var på besök för att fira Matilda - skulle upp och titta på Magnarps loppmarknad som ligger vid skolan. Trots att loppmarknaden har funnits i några år har jag faktiskt aldrig varit där tidigare så jag passade på att följa med. Det fanns en hel del prylar där, allt från speglar och husgeråd till dockor och gosedjur. Jag köpte en porslinsvas, en porslinssvan och en statyett föreställande en kerub som drar en blomstervagn, alla tre sakerna dekorerade med reliefblommor. Det första jag gjorde när jag kom hem nu i eftermiddags var att diska sakerna för att kunna ställa dem på något bra ställe - har inte kommit på var men det blir antingen i vitrinskåpet eller bokhyllan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0