Äntligen (!?) uppsatshandledning inom en snar framtid ...

Arbetet med C-uppsatsen har (mycket välförtjänt om ni frågar mig) mer eller mindre legat nere under dessa terminens första veckor eftersom lingvistikkursen så att säga har hamnat i första rummet. Det var dags för föreläsning i dag igen, i delkursen "Språkets struktur och funktion", där ämnet syntax, alltså meningsbyggnad, behandlades. Vi fick i ett Powerpoint-spel se exempel på olika typer av språk och hur meningsbyggnaden ser ut i dessa, bland annat i vilken ordning subjekt, verb och objekt hamnar i satsen. När jag väl var hemma efteråt var det bara att på nytt sätta sig och läsa delkursens litteratur, det är mindre än en månad kvar till tentan och den tänker jag INTE kugga på! Vi får se hur det går men det blir sannolikt mycket läsande framöver.
  Jag tycker dock ändå att några ord förtjänar att sägas om C-uppsatsen i svenska. Jag ska alltså lägga fram den senare i höst och vet att jag kommer att få göra en del ändringar innan jag mailar in den version som ska läggas fram. Nu har det dock visat sig att dessa ändringar mest består i att fixa till mindre saker. Det kommer alltså säkert bara att kännas skönt när man väl har dessa ändringar bakom sig. Nästa handledningstillfälle i Lund äger rum om två veckor, alltså den 7 oktober, så jag har ganska gott om tid att förbereda mig. Som tur är så har jag lingvistikföreläsning den dagen så mötet kommer att äga rum efter lektionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0