Tentapluggande och frisörbesök

I dag har det inte varit någon föreläsning vilket innebär att dagen efter frukost inleddes med att sätta sig och läsa inför tentan, det är ju faktiskt mindre än en vecka kvar dit så det är ju bra om man är väl förberedd. Än så länge har inte nervositeten hunnit smyga sig på men man vet aldrig ... Som tur är har jag utöver kurslitteraturen såväl de anteckningar jag har fört under föreläsningarna som de stenciler vi som läser kursen har fått i samband med varje lektion, så jag kan ju säga att det inte känns helt hopplöst. Dessutom är det så att frågorna på en tenta i stor utsträckning bygger på vad som har tagits upp på föreläsningarna - därmed absolut inte sagt att kurslitteeraturen är oviktig utan det är faktiskt den som har sysselsatt mig mest eftersom den är ganska omfattande.
  I övrigt har jag precis kommit hem från en runda på stan och som tur var klarade jag av att gå hela denna sträcka utan att få ont. Jag hade ett frisörbesök bokat till klockan två men lämnade hemmet redan innan klockan ett för att hinna få lite extra motion - och kanske även för att hinna fundera över det jag läst till tentan. Eftersom jag redan vid ett besök på Maxi i förra veckan tog ut pengar så att det skulle räcka till frisörbesöket behövde jag inte ta ut ett enda öre i dag utan när jag hade gått en runda och klockan närmade sig två var det bara att styra stegen mot frisersalongen. Den här gången behövde jag inte vänta lika länge på att det skulle bli min tur, som jag fick göra senast jag var där. Dessutom tog frisören en ganska rejäl bit av min före detta höstacksliknande kalufs vilket jag bara tycker var bra, jag trivs faktiskt i kort hår och dessutom tycker jag att den frisyren passar mig. Eftersom jag har väldigt lockigt hår är det ju också lättare att sköta om det inte är för långt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0