Första tentan närmar sig ...

... vilket innebar att det direkt efter hemkoomsten från Lund i eftermiddags blev till att slå upp kursboken i "Språkets struktur och funktion" för att börja repetitionsläsa. Än så länge känns det inte helt hopplöst utan ganska bra inför denna den första salstentan jag skriver på länge (såväl etnologikurserna som C-nivån i svenska har examinerats enbart med hemtentor ...). Eftersom det blir så mycket läsander innebär det även att kvällarna kan bli ganska sena men som tur är så har jag inga fler föreläsningar denna vecka utan de två följande gångerna jag åker till Lund är det för att skriva salstentor i de två kurser jag har läst - och just det, två dagar innan tentan i talkommunikation är en extra föreläsning inplanerad, vilken dock kommer att ha formen av en "frågestund" så att så många frågetecken som möjligt rätas ut. Förutom läsande består resten av veckan för min del av att städa lägenheten, handla samt på fredag ett besök hos frisören. Nu råkar även fallet tyvärr vara det att batteriet i min mobiltelefon har dött (vilket i och för sig inte var oväntat med tanke på att jag har haft samma mobil ända sedan jag började läsa på högskolan i Helsingborg) så förhoppningsvis inom de närmaste dagarna får jag se till att ta mig in till stans centrala delar för att försöka hitta en ny mobil på On-Off eller Phone House.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0