Tandläkarbesök ...

... är det dags för klockan tio över åtta på morgonen den 3 december. Denna gång rör det sig tyvärr inte om en vanlig kontroll utan det råkar vara så att jag har tappat 50 % av mina lagningar (skrämde jag er nu så kan jag tala om att jag har lagat hål hittills två gånger i livet!). Tyvärr visade det sig att det är väldigt fullbokat på Folktandvården just nu och de tider som fanns i början av nästa vecka krockar med de handledningsmöten  och annat  som jag har inbokade i Lund. Detta var första gången jag tappade en lagning men tyvärr är det ganska vanligt eller snarare väldigt vanligt att detta händer. Får försöka hålla mig lugn på torsdag ...
  En sväng till bibblan har även hunnits med i dag eftersom jag var tvungen att fortsätta arbeta med uppsatsen och göra en del ändringar i den del där jag beskriver teori och metod. De ändringar - eller snarare kompletteringar - som behöver göras rör vidareutveckling av en del begreppsdefinitioner, så att de som läser uppsatsen i framtiden förstår vad jag menar med dessa begrepp även om de inte är lika insatta i ämnet som jag är. Därför fck jag leta upp Svenska Akademins Grammatik och ännu en gång söka rätt på de avsnitt som har betydelse för min uppsats. Några timmar och ett antal antecknade A4-sidor senare var det dags att bege sig hem, men därmed var inte arbetet slut eftersom jag satte mig vid datorn det första jag gjorde, för att fortsätta skriva på uppsatsen. Längtar fortfarande till den dag då jag åtminstone är färdig med den version som ska läggas fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0