Halva lingvistikkursen fixad!

I dag bar det återigen av till Lund för den inledande föreläsningen i delkursen "Världens språk". Eftersom inte bara vi som läst de två första delkurserna utan även en del utbytesstudenter kommer att läsa den här delkursen, ges den på engelska. För svenskspråkiga studenter är dock kurslitteraturen på svenska. I denna delkurs ingår inga böcker utan "bara" kompendier som vi får köpa i receptionen på Språk- och litteraturcentrum. Det viktigaste av dessa kompendier kostar 140:- så vad jag får göra under den föreläsningsfria dagen i morgon är att gå in till centrum och fixa lite pengar. En hel del av det som togs upp på dagens föreläsning är sådant som vi "gamla" studenter känner igen från den första delkursen. Därmed absolut inte sagt att den nu inledda delkursen är oviktig utan jag kommer givetvis att fortsätta göra mitt bästa.
  Dessutom har jag nu på eftermiddagen fått veta att jag nu har tagit 15 av kursens 30 högskolepoäng. Resultatet från båda de första tentorna finns nu nämligen på den sida på nätet där man kan se sina studieresultat. Detta innebär att jag i skrivande stund har 142,5 högskolepoäng. Något som överraskade mig var att jag faktiskt fick VG på tentan i talkommunikation - något som jag aldrig vågade hoppas efter att ha skrivit denna tenta den 29 oktober. Så nu känner jag att jag i stället kan koncentrera mig på uppsatsen och resten av lingvistikkursen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0