22 november

Dagen inleddes med frukost och därefter en mycket välbehövlig promenad, också denna gång en ganska bra runda. För en vecka sedan var jag ju på Villan, denna vecka styrde jag i ställlet stegen åt andra hållet, alltså mot Rebbelberga. Det blev en dryg timmes promenad innan det var dags att tänka på att bege sig hemåt för att invänta farsan. Tyvärr blev inga schackrutor bakade eftersom det visade sig att mitt kakao var slut - så det får bli nästa gång. Klockan tre kom alltså pappa och hämtade mig och senare i Vejbystrand dök även Lisa, Anton, Mira och William upp. Det serverades stek, potatis och grönsaker - med andra ord riktig söndagsmiddag. Dessutom var det helt delikat vilket alltid är fallet när pappa är i matlagningstagen. Nu råkar ju fallet vara det att även jag gillar matlagning väldigt mycket och absolut inte är främmande att prova nya recept, häromsistens lagade jag ju till en riktigt fin laddning med vegetarisk paj. Både pappa och Cia tycker att det är roligt att jag är så pass intresserad av matlagning, och nu blev de faktiskt nyfikna på de två rätter jag talade om att jag senast hade lagat större satser av. Det är alltså dels den här tomat- och lökpajen och dels en pastagratäng med chorizokorv och grönsaker. När jag berättade om dessa verkade pappa mycket intresserad och ville ha recepten. Så nu blir det för mig att skriva ner dem någon dag när jag har tid.
  En annan rolig sak är att Mira har börjat prata väldigt mycket. Än så länge är det inga meningar men hon lär sig fler och fler ord. I dag sa hon fler olika ord än vad jag har hört henne säga tidigare, till exempel "Nej!", "Morfar" och "Bebis". När hon säger bebis är det alltså William hon menar, på samma sätt talar hon alltid om sin mamma som just "Mamma" och inte "Lisa". Det blir kul att se Miras fortsatta språkutveckling. (Säger jag som just i skrivande stund läser en kurs i språkinlärning inom ramarna för grundkursen i lingvistik i Lund! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0