13 november

Då var det fredagen den trettonde. Några speglar krossade där ute? :)

Skämt åsido. Denna dag har för mig varit som vilken vanlig dag sm helst. Upp tidigt i morse givetvis för att befinna mig i Lund strax innan tio. Vad jag dock inte hade räknat med var att resan till Lund skulle bli så mycket längre än vad den brukar. De gånger jag åker direkt ner tar resan drygt trekvart vilket dock alltså inte var fallet i dag. Vi hämtade nämligen upp två passagerare i Ängelholm och det visade sig att båda skulle till Malmö. Så det blev alltså en tripp dit innan vi äntligen kunde fortsätta mot Lund. Onödigt kan tyckas, men det är tyvärr inget som man kan påverka som passagerare eller chaufför.
  Dagens föreläsning hölls på svenska eftersom utbytesstudenterna inte läser den delkurs, "Språkinlärning hos barn och vuxna", som startade i dag. Vi fick lära oss en del om vilka teorier och metoder som används inom forskning och språkinlärning. Kursen examineras runt årsskiftet och detta sker inte med salstentor utan genom en hemskrivning som vi får ut veckan innan jul och sedan har en månad på oss att göra. Så det jag precis har sysselsatt mig med är att ha börjat läsa de sidor i kurslitteraturen som är relevanta för nästa föreläsning
  Resan hem från Lund tog också ovanligt lång tid eftersom vi var och lämnade en passagerare i trakterna av Svalöv. Min första tanke var "Okej, bara detta inte tar hela eftermiddagen!" Det visste jag i och för sig att det inte skulle göra, saken var bara den att jag just denna eftermiddag hade ett ärende till vårdcentralen. En och annan där ute kan nog gissa vad det rörde sig om ... Jag gav mig ner dit i stort sett direkt när jag kommit hem från Lund och som tur var så var det inte så mycket folk där så det blev ganska snart min tur. Även om sprutan kändes så tyckte jag inte att det gjorde jätteont. Hur som helst är det skönt att ha tagit den, trots att den kan ge biverkningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0