1 maj

Fick i veckan respons på det uppsatsmanus jag mailade in till handledaren, och tyvärr, får man väl säga, visade det sig att jag var tvungen att göra omdisponeringar för att det hela ska bli mer lättöverskådligt. Det sämsta man kan göra är att ta ett sådant besked alltför personligt. Det akademiska skrivandet ÄR svårt, och just på institutionen för nordiska språk i Lund är de VÄLDIGT strikta med hur uppsatstexter utformas - speciellt på denna höga nivå jag läser nu. Så jag har börjat arbeta med detta, träffen med handledaren är den 14 maj i Lund så då får vi se hur jag ska komma vidare. Har börjat fundera en del själv och även så att säga gått från tanke till handling genom att åtminstone försöka fixa ett mer överblickbart manus. Ska sanningen fram så var just detta att få tag i material det jag har haft minst bekymmer med i uppsatsprocessen, och någon gång ska det ju vara svårt också, jag vet att jag är långt ifrån den första student som upplever skrivande av C-uppsats som något väldigt svårt. Att man sen i övrigt har väldigt lätt att uttrycka sig i skrift är en annan sak eftersom det akademiska skrivandet är så speciellt som det är. Jag hoppas dock att jag fixar det NÅGON gång :/ Enligt handledaren har jag samlat in tillräckligt med material så jag får hoppas att det är ett avslutat kapitel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0