Uppsatsjobb (som visserligen går framåt ...)

Sedan i förmiddags har jag, givetvis med en del avbrott, jobbat med min C-uppsats i svenska, och nu kan jag faktiskt inte låta bli att använda fackuttryck men det jag har jobbat med, och faktiskt hunnit avsluta men dessvärre bara är i början av att sammanställa, är förekomster av treordskomplement till hjälpverbet "kommer" i kombination med infinitivmärke. Kan säga att det andra av de två kollegieblock jag äger, på grund av uppsatsarbetet nästan är fullklottrat, så om jag ska åka till Maxi och handla någon gång (och helst då alltså inom de närmaste veckorna ...) så får jag helt enkelt se till att investera i ett nytt kollegieblock. Nåväl, det känns (tro det eller ej) skönt att ha kommit ytterligare en bit med detta arbete bara idag. Och som sagt, jag tänker inte ta ut något som helst nederlag innan jag har haft det inplanerade mötet med uppsatshandledaren nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0