Söndag

Mitt bloggande har nu legat nere i en vecka vilket egentligen inte var meningen, men som ni kanske förstår så har jag haft en hel del saker att göra, och dessa saker har till övervägande del bestått av skolarbete. Känns lite sådär att det nu bara är en månad kvar tills förstaversionen av uppsatsen ska vara inne, men jag har faktiskt lärt mig en hel del på vägen. Det är just på grund av uppsatsen som det i morgon är dags att åka till Språk- och Litteraturcentrum i Lund igen, men jag tror att den sammankomsten kommer att enbart kännas positiv med tanke på att jag faktiskt har fått en hel del gjort bara på de här få dagarna.

En annan sak som har hänt i veckan är att jag från Furuboda har fått en anmälningsblankett till ett läger i sommar. Egentligen brukar anmälningstiden gå ut i början av mars, men personen på Furuboda som jag snackade med när jag ringde dit sa att sannolikheten är stor att jag ändå kommer med. Det här året är nämligen det första som jag åker på Solskensläger 2, för personer från cirka 20 år och uppåt, efter att tidigare år ha deltagit i Solskensläger 1. Att jag inte har fått någon blankett redan i början av året - vilket fallet annars alltid har varit - har inte varit något som jag reflekterat över så jättemycket - det vill säga jag ägnade det inte en tanke förrän jag på Furubodas hemsida såg att anmälningstiden gick ut första mars. Det var alltså då som jag ringde upp Furuboda för att kolla vad som hade gått fel. Det visade sig att de i datorregistret hade flyttat över mig till Solskensläger 2 men samtidigt glömt att stryka mig från Solskensläger 1 - och att man stryks från den ena posten är, som jag fattade det, en förutsättning för att anmälningsblanketten ska kunna skrivas ut av Furubodas personal. Så  nu i veckan fick jag äntligern anmälningsblanketten, som blev ifylld och returnerad redan samma dag. Vad jag kan göra nu är alltså bara att hoppas på det bästa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0