Fredagen den trettonde ...

... som hittills inte har inneburit några olyckor för min del :) Jag var alltså på ortopeden i förmiddags, hade fått tid till kvart över tio men blev tyvärr, får man väl säga, hämtad hemma redan halv tio. Eftersom det inte är så väldigt långt till Södra sjukhuset om man tar sig dit med bil - och till på köpet så åkte vi raka vägen dit - så var jag alltså där redan en dryg halvtimme innan jag skulle vara där. Nåväl, besöket gick bra och den ortopedläkare som undersökte mig sa att mitt onda i höften (och jag har dessutom även ibland haft ont på framsidan av låret) sannolikt beror på att jag sitter still för länge när jag jobbar med skolarbete framför datorn. Med arbetsterapeutens hjälp har jag ju redan åtgärdat detta genom att sänka sitsen på skrivbordsstolen - dock gjordes alltså detta först när jag hade börjat få ont av att sitta still i samma ställning och jobba. Å andra sidan så känns det ju nu jättebra att ha fått veta vari felet ligger. Det är så att min skrivbordsstol tidigare har varit för hög för mig - jag är ganska kort till växten - vilket har gjort att jag har sträckt höften och låret för mycket. Nu är min skrivbordsstol alltså sänkt till en höjd som faktiskt känns mycket mer bekväm att arbeta i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0