4 mars

Tandläkarbesöket i eftermiddags gick hyfsat, måste dock erkänna att jag var aningen nervös eftersom jag inte har besökt tandläkaren på drygt ett år. Hoppades av någon anledning att jag skulle slippa röntgen idag - men tror ni inte att det var just detta jag fick genomgå? Sådant gör visserligen inte ont men man kan ju bli mer nervös om det skulle visa sig att man har ett hål eller mer. På en av mina lagade tänder (!) syntes något som såg ut som ett kariesangrepp, dock så skulle tandhygienisten kontakta den tandläkare som har utfört båda mina tandlagningar och denna person kontaktar i sin tur mig någon gång i slutet på nästa vecka. Det borde alltså vara för tidigt att oroa sig ännu.

I eftermiddags, efter tandläkarbesöket, var jag även och storhandlade på Maxi. Det enda negativa med storhandling är att det blir så hiskligt mycket att bära på men det fixade sig ändå. En stor fördel med att handla på Maxi är att det är billigt, även om de inköp jag gjorde slutade på nästan 500 kronor. Detta gjorde att jag fick ta ut lite mer pengar i Sparbanken-automaten utanför entrén, innan det var dags att bege sig hem. Att jag tog ut mer pengar beror på att jag ska till min husläkare på fredag förmiddag. Själva besöket går på 150 kronor medan resan kostar 40 kronor enkel väg, men det är sånt man får stå ut med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0