Let's party on the beach :)

Är precis hemkommen från kvällens aktivitet, som bestod i lite "röj" vid Strandstugan. Vid sjutiden samlades alla deltagare vid simhallen för att gemensamt gå ner till stranden vilket tog ungefär en kvart. Nere vid stranden fick vi lyssna till en av Furubodas musiklinjes före detta elever, en sjukt duktig tjej vid namn Emma, som sjöng och spelade gitarr. Det bjöds på varierade låtar av bland andra Cornelis Vreeswijk och Ted Gärdestad, bland annat fick vi höra den låt som är min absoluta favorit av den sistnämndes kompositioner, "Sol, vind och vatten". Efter konserten serverades kaffe/saft och chokladmuffins, varefter ett par av lägerledarna tog över musicerandet. Sedan var det dags att återvända till Furuboda. En sak som förvånade mig en liten aning var att jag faktiskt orkade gå hela vägen ner till stranden och tillbaka igen utan att få så där hiskligt ont i höften som jag vid en rad tillfällen har fått efter att ha gått långa sträckor (kom då ihåg att det är ganska rejäla nedförsbackar nästan hela vägen ner till stranden och därmed lika rejäla uppförsbackar på hemvägen). När detta skrivs är jag alltså precis hemkommen. I morgon uteblir intressegrupperna eftersom det är dags för temadag - blir spännande, i ärlighetens namn är temadagen enligt mig alltid en av lägrets absoluta höjdpunkter. Dessutom ska jag klockan kvart över fyra i morgon eftermiddag öva inför scenkvällen (som visserligen inte äger rum förrän på lördag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0