Laddad för kvällens uppträdande ...

... börjar man känna sig lite grann nu tycker jag (trots att det är typ nio timmar kvar tills evenemanget startar). Jag började faktiskt öva lite på låten redan innan jag gick ner till frukosten i morse. Denna "uppladdning" bestod i att i duschen sjunga låten på skånska (!) men i kväll blir det alltså den rikssvenska versionen vilken jag nu kommer att framföra för femte gången på Furuboda :) På väg hit till bibblan passerade jag whiteboardtavlan där dagens program just höll på att skrivas upp av Matilda Andin. Det visade sig att vi som ska uppträda under scenkvällen måste infinna oss i aulan senast klockan sju (och just därför är det ju tur att Tallebo, där jag bor, ligger vägg i vägg med aulan :)) Dessutom finns det, mellan halv två och halv tre i eftermiddag, möjlighet för oss om uppträder att låna kläder från förrådet i fritidslandet om man skulle vilja det. Jag har även kollat listan där vi som vill uppträda har skrivit upp oss, och det blir ett tiotal akter som kommer att visa upp sig ikväll. Ivern att skriva upp sig verkar alltså inte ha varit riktigt lika stor som när det har gällt "Sikta mot stjärnorna" och "Talang" på Solskensläger 1, men det blir hur som helst kul ändå att se de andra deltagarnas uppträdanden. Om det nu blir så att vi kommer att framföra våra nummer i den ordning vi har anmält oss så innebär detta även att jag kommer att uppträda först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0