25 juni

För första gången i mitt liv har jag i dag varit inne på en annan bloggdomän och skrivit. Solskenslägret har nämligen en alldeles egen blogg: http://solskenslager1.blogspot.com där inlägg av troligen ganska skilda slag kommer att dyka upp under de närmsta dagarna. Jag var den första att posta ett presentationsinlägg där men kommer för den skull inte att överge denna blogg :)
  Under gårdagens förmiddag fick lägerdeltagarna prova på tre olika av de totalt sex intressegrupperna för att sedan skriva upp sig i den grupp man ville medverka. Valet av grupper att prova var fritt och de jag testade var musik, skapande och alltså media. Anledningen till att jag valde media kan sammanfattas med följande: De flesta här vet hur min sångröst låter men ganska få känner till att jag även gillar att skriva :) Sedan är det ju helt enkelt roligt att för en gångs skull testa något nytt.

I går kväll var kvällsprogrammet "Femkamp", som (o)logiskt nog bestod av allt som allt sex stycken stationer :) Vid halv åtta samlades alla deltagare på asfaltplanen vid Tallebo. Den första stationen mitt lag besökte bestod helt enkelt i att vi alla skulle klä ut oss i allsköns persedlar från Fritidslandet, för att sedan ta en snygg gruppbild. Min utstyrsel bestod i stråhatt och blå fjäderboa *Linda Wahlgren goes Pippi Pelikan* Därefter - efter att ha tagit av oss utklädningskläderna - var det dags för bland annat memory och "poängboll", den sistnämnda stationen ägde rum bredvid gräsplanen och bestod i att vi skulle kasta tennisbollar i sanden, där ringar av olika storlek var uppritade som en darttavla. Poängen räknades efter hur långt in i ringen bollen hamnade. När alla stationer var avklarade räknades poängen samman, tyvärr så vann inte vårt lag men det viktigaste med lekar av detta slag är ju att ha roligt och det verkar som att vi alla hade det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0