Uppsatsseminarium idag ...

... och tyvärr, får man väl säga, var det inte heller denna gång min tur att opponera på någon (opponera = ställa frågor och ge synpunkter till den som har skrivit uppsatsen). Dock har jag fått veta att det senare i vår kommer att bli fler seminarier där C-uppsatser läggs fram, så det blir sannolikt fler chanser. Till saken hör att man är tvungen att opponera på en uppsats så det är därför jag under de seminarier vi har haft, har lyssnat och antecknat precis som på en vanlig föreläsning. I dag var det tre uppsatser som lades fram, en om hur faran med fästingar beskrivs på två internetsidoroch i två broschyrer, en annan uppsats om manligt och kvinnligt spåk på internetsidan Resedagboken, och en tredje om hur språket skiljer sig åt i radioprogrammen "Ekot"  och "Klartext". Jag tänker inte ge några djupa beskrivningar om uppsatserna här men konstaterar att de alla tre var intressanta och bra skrivna. Nu hoppas jag ju bara att inte fastna på denna nivå utan blir färdig med min uppsats under vårterminen. Det akademiska skrivandet är svårt, men det är ju så det ska vara.

Kommentarer
Postat av: linn

Hej,



Först vill jag bara tacka för en jättefin blogg. Drömmer mig bort i den nu när jag längtar som mest till hösten 09, då jag hoppas att jag kommer att börja plugga Beteendevetenskap i Lund.



Jag tänkte höra med dig om du har några tips angående bostäder. Har förstått att det är en riktig utmaning att få boende, men jag vill göra allt jag kan! Jag har ställt mig i bostadskö på några ställen (AF, Michael Hansens kollegium).



Må gott!

MVH/

Linn

2009-05-19 @ 22:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0