Terminens första föreläsning

Igår morse gick jag upp tidigare än vad jag har gjort på ganska länge eftersom det, efter ett par veckors uppehåll, var dags för föreläsning i Lund. Jag hade ställt klockan på väckning redan vid sextiden vilket innebar att jag hade två och en halv timme på mig att äta frukost och göra allt annat som behövde göras innan min taxi dök upp. Det var alltså dags för den allra sista föreläsningen i kursen "Semantik och lexikologi", så därför fick vi ut en hemtenta som ska skickas in via mail senast fredagen den 16 januari på eftermiddagen. Detta innebär alltså att vi har drygt en vecka på oss, men när vi kollade igenom frågorna var det flera av oss som ansåg att hemtentan inte såg ut att vara så där väldigt svår. Nu är det också så att jag under jullovet beställde kursboken från en sida på nätet - tidigare hade jag varit hänvisad till ett låneexemplar från bibblan och därför blev jag faktiskt glad när det visade sig att den bok jag sökte kunde beställas från den internetsida jag tittade på. Boken kostade cirka trehundra kronor inklusive frakt vilket jag inte anser vara någon astronomisk summa så jag slog till och fick boken några dagar senare. Därför kunde jag även lämna tillbaka låneexemplaret några dagar innan förfallodagen i början av januari. När hemtentan är gjord kan jag ju behålla boken men ett alternativ är ju att sälja den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0