Lördag

Tänkte bara uppdatera en snabbis innan det är dags att gå ut & promenixa en runda. Jag har, efter några dagars uppehåll, ÄNTLIGEN tagit tag i en inlämningsuppgift i semantik och lexikologi, man kan säga att det brinner lite grann i knutarna eftersom uppgiften ska lämnas in på onsdag förmiddag. Precis som allt annat jag har läst på universitetet så är semantik och lexikologi långt ifrån lätt utan minst lika tufft som vilka akademiska studier som helst, men jag tycker att det underlättar åtminstone till en del om man tycker att ämnet är intressant, vilket jag tycker. När det gäller min *censur* C-uppsats så är jag ju långt ifrån färdig med den men har ju ägnat en del ledig tid också åt den, bland annat för att, som jag brukar säga, "slå ihjäl en del dötid", men givetvis också för att det känns bättre att komma tillbaka till skolan och ha jobbat åtminstone något med uppsatsen än att ha låtit den vara orörd hela lovet. Skriva på manuset var det faktiskt ett tag sedan jag gjorde men kommer att ta upp det när jag är färdig med det jag arbetar med just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0