Jaha ...

... då har man slagit ihjäl denna föreläsningsfria dag med att börja arbeta med den avslutande hemtentan i semantik och lexikologi. Och ja, det känns bra att ha det gjort för sannolikheten är nämligen stor att min uppsatsmentor ringer på måndag och då vill jag kunna fokusera så mycket som möjligt på bara uppsatsen utan att behöva störas av en massa tankar på den nyss avslutade delkursen. I övrigt har jag fått en del information om de två kurser, "Dialektologi" och "Nordisk namnforskning" som jag ska läsa i vår. Ingen av dessa kurser innehåller föreläsningar utan det är bara självstudier. Låter just nu aningen ovant men om jag verkligen fokuserar på att fixa det så kanske :) Har även fått veta att båda kurserna är förlagda till Lunds Dialekt- och Ortnamnsarkiv, inte för att jag vet var det ligger men det visar väl sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0