Årets första inlägg :)

Det blev en MYCKET trevlig nyårsaftonskväll hos pappa och Cia. Jag infann mig hos dem vid klockan sex på kvällen, och det serverades en delikat trerättersmeny med gratinerad hummer, plankstek och marängsviss. Jag har aldrig ätit hummer innan men det var faktiskt riktigt gott. Dessutom hade jag varit så flitig att jag tidigare på dagen hade bakat en riktigt fin laddning med brysselkex som också avnjöts till det kaffe som avslutade måltiden. Därefter var det i vanlig ordning dags för "Grevinnan och betjänten", som jag har sett varje nyårsafton i jag vet inte hur många års tid. Det har blivit en tradition att se denna mycket roliga sketch, trots att jag kan den utantill vid det här laget. Efter detta  sattes filmen "Mamma Mia" i DVD-spelaren, har aldrig sett den innan men tyckte att det vi hann se - vi var tvungna att stänga av när tolvslaget närmade sig - var riktigt bra. Älskar dessutom den musiken :)

I dag har det varit en mer ordinär dag. Jag sov över hos pappa och Cia och fick skjuts hem av pappa strax innan elva i förmiddags. En stor del av dagen har ägnats åt jobb med uppsatsen och att läsa den kurslitteratur  som ligger till grund för årets första föreläsning den 7 januari. Denna litteratur är en stencil på svenska, vilket känns som en stor omställning med tanke på att den litteratur som hittills har använts på denna delkurs - som startade i november - helt har varit på engelska. Att det bara har varit engelskspråkig litteratur tycker jag å andra sidan är bra eftersom man då vänjer sig vid det och får chans att utveckla sitt ordförråd ytterligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0