15 januari

Efter att ha spenderat dagen med en del skolarbete och därtill relaterade saker kan jag bara konstatera att det känns gött att äntligen ha kommit ytterligare en bit på väg med uppsatsen. En del av arbetet (nästan hela faktiskt) består ju i att räkna hur stor andel av ordet "kommer" som är hjälpverb med respektive utan infinitivmärke (ursäkta om jag använder fackuttryck men jag orkar faktiskt inte förklara dessa fenomen just nu). Så därför har jag ÄNTLIGEN införskaffat en miniräknare, när jag ändå var inne i centrum för att göra en del småinköp. Nittio kronor för en miniräknare med de allra viktigaste standardfunktionerna är ju faktiskt överkomligt. Och ja, jag har hunnit använda den idag - i mitt eviga (tycks det) arbete med uppsatsen :O Jag har även spenderat en del av dagen på att jobba med hemtentan som ska mailas in i morgon senast fyra på eftermiddagen. Just nu känns det som att mitt arbete med tentan har gått sådär, kan väl hoppas på G kanske, eller i vilket fall som helst inte oroa mig för resultatet redan nu eftersom det försämrar mina chanser till en god nattsömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0