Uppsatsjobb & namnforskning

Känner att min bloggkänsla inte riktigt vill infinna sig idag, men jag ska i alla fall försöka få ihop ett inlägg. Nåväl, nu i eftermiddags fick jag ett mail om att det nu på måndag (2 mars) är obligatoriskt seminarium i Lund för oss om ska lägga fram våra C-uppsatser den här terminen (märk väl att jag skrev för oss, vilket alltså förutsätter att jag är en av dem som hinner bli färdig den här terminen, men det hoppas jag ju). I dag har det faktiskt blivit en del uppsatsjobb för min del, och ja, det har väl gått hyfsat, även om det är svårt som sig bör. Förutom det så har jag även jobbat en hel del med den namnforskningskurs som jag också läser vid Lunds universitet. Just det arbetet har jag om sanningen ska fram inte varit så värst flitig med förrän nu, men detta beror på att min huvudsakliga koncentration har legat på uppsatsarbetet. Jag tror inte att någon där ute blir förvånad om jag säger att det är uppsatsarbetet jag upplever som mest avancerat och att det är därför som detta har tagit så pass mycket tid. Både uppsatsarbetet och namnforskningen är dock även mycket intressanta så jag måste erkänna att även det är en orsak till att det blir så mycket skolarbete också på helgerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0