Detta kusliga (dock mest intressanta) uppsatsjobb fortsätter ...

Ja, som ni förstår av rubriken så har jag just företagit mig arbete med min evinnerliga C-uppsats i svenska. Det innebär att jag har, som jag för några dagar sedan skrev på Facebook, "räknat ord". Någon av  mina vänner kommenterade då att det kanske var lättast att räkna med hjälp av datorinställningar i stället för att göra det manuellt. Om det bara vore så enkelt ändå, kan man kanske tycka - men tyvärr är det ju inte den typen av "räknande av ord" som mitt uppsatsarbete går ut på, utan snarare, om jag ska skämta lite: Ord mellan ord samt strukna ord! Ja, man kan säga så eftersom jag koncentrerar mig på de ord som står mellan ordet "kommer" och meningens infinita verb, samt om infinitivmärket "att" är utsatt eller struket. Och just den typen av räknande är det ju bäst om man gör själv, man ska göra det själv helt enkelt. Detta arbete innebär att jag har suttit i stort sett oavbrutet och jobbat sedan innan klockan nio i morse, men i gengäld har jag kommit en bit på väg så det är ju bara att fortsätta - igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0