Ny termin, nya utmaningar!

Så var det dags för terminsstart i Lund i dag. Det visade sig vara ett trettiotal studenter som ska läsa antingen hela 30-poängsblocket i lingvistikens grunder, eller läsa delkurser, och jag tillhör alltså den förra gruppen. Vi fick naturligtvis en del praktisk information . bland annat att all kurslitteratur finns i Språk- och Litteratircentrums bibliotek - och att vi när vi har betalat terminsräkningen får hemsickat ett så kallat studentkort som vi sedan ska visa upp när vi skriver salstentorna. De flesta tentor kommer alltså att ske i sal men även en del hemuppgifter kommer att förekomma som examination - mer om det senare när terminen har startat på riktigt. Det har visat sig att en av de studenter som också kommer att läsa lingvistikkursen har gått i samma gymnasium som jag - på samhällsprogrammet - men gick ut för ett par år sedan. Den första riktiga föreläsningen är på måndag i nästa vecka och det är i delkursen "Språkets struktur och funktion", vilket innebär att jag hoppas att jag inom några dagar får hem den bok jag har beställt via nätet. Så jag får väl fördriva tiden fram till dess med att fortsätta läsa in mig på den litteratur jag redan  har. Vad  som står på agendan härnäst är dock att fixa mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0