Middag och uppsatsfixande ...

I dag har jag varit så rolig att jag inledde dagen (efter frukost) med att jobba med uppsatsen ... Jag har tyckt att en del saker har varit svåra att få ihop och nu har jag även blivit varse varför. Det har att göra med att jag har missat en massa beräkningar när jag skulle sammanställa en del av resultatet - så jag har fått gå tillbaka igen för att rätta till det vilket nu är fixat. Det låter kanske lagom roligt att sitta med detta arbete på en helg - speciellt som jag ju faktiskt HADE lovat mig själv att låta skolarbetet ligga nere nu i helgen. Det känns dock bra att ha fått rätsida på det jag inte trodde mig få ihop.
  Ett besök i Vejbystrand har även hunnits med i dag eftersom mamma bjöd hem mig, Lisa, Anton och Mira på middag. Därför kom mamma och hämtade mig hemmavid vid tretiden och när vi var hemma kom Lisa, Anton och Mira från stan. Det var naturligtvis kul att se alla igen eftersom vi inte ses så ofta. (I sanningens namn var det speciellt kul att återse Mira. Hon har börjat prata lite grann, alltså inga meningar utan än så länge enstaka ord, till exempel säger hon ofta "Mira".) Tyvärr blev det bara jag, Lisa, Anton och Mira som samlades hemma hos mamma eftersom Linus är med pappa i Stockholm fram till på onsdag, Mikael jobbade när vi åt middag och Matilda var på gymnastikläger på Lingvallen i Skälderviken. Man kan lugnt säga att de gick miste om en god middag, det serverades nämligen grillad kyckling med klyftpotatis och sallad. Efter det serverades kaffe och tyvärr hade jag inte med mig några hembakta kakor denna gång så det kanske blir vid nästa tillfälle. Vid åttatiden var det dags för Mira att dricka välling och efter det bar det av hem för oss allihop, jag hade sådan tur att jag fick skjuts med Lisa, Anton och Mira  tillbaka till Ängelholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0