Hembygdsparken och Danmark :)

I torsdags eftermiddag gjorde jag och ett gäng vänner en utflykt till Ängelholms hembygdspark. Jag blev inbjuden med ganska kort varsel och tackade givetvis ja eftersom jag inte hade annat för mig. Så efter att ha packat in picknickmaten och kubbspelet i bagaget gav vi oss i väg. Vi hade verkligen tur med vädret denna kväll och speciellt jag tyckte att det var jätteskönt att komma ut en runda. Väl framme fick vi tag i ett bord vilket vi alla tyckte var smidigare än att bre ut en filt i gräset - eftersom vi bland annat hade med oss pastasallad som kanske hade riskerats att spillas ut om vi hade suttit på marken :) Efter att maten var uppäten blev det kubbspel där de flesta av oss - bland annat jag - ställde upp. Tidigare gånger jag har spelat kubb har det gått så där för mig eftersom jag har tyckt att det har varit svårt att få ner den "pinne" man siktar på, men den här gången lyckades faktiskt mina kast flera gånger i rad. Vi delade upp oss så att vi spelade tjejer mot killar och  killarna vann båda omgångarna - men vem sörjer över det när kvällen i övrigt var toppen?
  I går kväll ringde även pappa till mig eftersom vi skulle bestämma när resan till Danmark blir av. Nu är det bestämt att det blir på tisdag i nästa vecka - vilket vi även bestämde preliminärt innan det blev helt fastställt. Det blir bara jag och pappa som åker, men det blir nog jättekul ändå, det är ju trots allt inte varje dag man kommer till Danmark :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0