Besök på stadsbiblioteket

I eftermiddags blev det en runda till stans centrala delar eftersom jag skulle försöka få tag i litteratur till lingvistikkursen. Det var sammanlagt sex titlar jag skulle ha tag i och tre av dem visade sig finnas inne. De övriga fick beställas via datorn så om ett par veckor eller så kan jag nog vänta mig att få dem också. En av de böcker jag redan i dag fick tag i var "Fonetikens grunder" som behandlar läran om språkljuden. Enligt litteraturlistan är det, vad jag har förstått, meningen att hela boken ska läsas så det har jag börjat med redan nu i eftermiddag. Eftersom jag läste en enveckas kurs i just fonetik när jag läste första terminen i svenska i Helsingborg, så kände jag igen en hel del av det som togs upp i boken. Jag har även hunnit med att läsa lite i en av de andra böcker jag lånade, "Människans språk", har inte hunnit komma in så jättemycket i den ännu så jag fortsätter läsa i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0