Amerikanska pannkakor

Jag testade faktiskt något till lunch i går som jag aldrig tidigare har lagat - eller faktiskt ska jag väl inte säga, jag brukar ganska ofta testa nya recept, från webben, i Stora Kokboken etc. Denna gång blev det ett recept från webben, det rörde sig om "Amerikanska pannkakor". Skillnaden mot "vanliga" pannkakor är att man tillsätter bakpulver i smeten till amerikanska pannkakor vilket gör att de jäser i stekpannan. Eftersom man även tillsätter lite socker i smeten blir de även lite sötare än "vanliga" pannkakor. Det blev hur gott som helst så det gör jag gärna om :)
  Dessutom räknar jag ner dagarna, i dubbel bemärkelse. På måndag är det exakt fyra veckor kvar tills lingvistikkursen startar i Lund, och jag hoppas snart kunna ta mig till biblioteket för att kolla kurslitteratur. Dessutom räknar jag ner dagarna tills pappa o co kommer hem från sin lilla tripp så att vi kan åka till Danmark :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0