Tisdag

Efter att ha pluggat i fredags kväll passade jag på att skicka ett mail till en av mina kompisar som också bor här i Ängelholm. Tidigare var det så att vi träffades på stan då och då, men numera ses vi ganska sällan. Vi är visserligen kompisar på Facebook men eftersom gästböckerna där inte tillåter lika många tecken som ett mail så blev det denna gång att gå mailvägen i stället, det var ju trots allt länge sedan vi sågs :) Denna kvinna har varit lägerledare under en hel del somrar när jag har besökt Furuboda och det är därför vi känner varandra. Hennes syster och jag har dessutom konfirmerats tillsmmans. Nåväl, när jag kollade min mailbox i förmiddags hade jag faktiskt fått ett svarsmail där min kompis skrev att det var roligt att jag hörde av mig. Hon skrev vidare att hon hade tänkt att komma och hälsa på på Furuboda i somras men att det var svårt att ta med barnen (hon har en fyraårig dotter samt en son och en dotter som är tvillingar och snart fem månader gamla) och att hon därför fick avstå. Hon blev i alla fall glad att höra att jag trivs så bra med mina studier, själv har hon för ett antal år sedan läst på Musikhögskolan i Malmö och är nu lärare i svenska och musik. (Hon har dessutom vid ett flertal tillfällen ackompanjerat mig när jag har sjungit på Furuboda.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0