Dags för mer hålligång i Lund

Två föreläsningar har jag den här veckan vilket betyder två tur- och returresor till Språk- och Litteraturcentrum i Lund. Just idag är det dags att lämna in hemtentan i meningsbyggnadsanalys och jag har därför sett till att ha den färdig (hoppas jag :)). Ska jag vara ärlig så tycker jag att arbetet med hemtentan har gått sådär men jag tror att jag kommer att bli godkänd. Förutom att jag har jobbat med hemtentan så har en hel del av tiden hemma gått åt till att skriva på seminarieuppgiften som jag ska redovisa nästa vecka, jag har dels skrivit vad jag ska säga så att jag inte glömmer något jätteviktigt när det väl är min tur att redovisa, dels har jag även skrivit på ett stödpapper som ska delas ut till de studenter som sitter och lyssnar. Den här veckan har jag för övrigt inga träffar med min uppsatshandledare, skulle haft det idag men vi strök den tiden. Just uppsatsen har för övrigt även den tagit en del tid i anspråk även om det är hemtentan och redovisningsuppgiften jag har jobbat mest med. Det är faktiskt nu när jag skriver min C-uppsats som jag inser vilket otroligt bra val jag gjorde när jag beslöt att svenska skulle vara mitt huvudämne, istället för konstvetenskap som (minst) en av mina lärare flaggade för när jag gick i gymnasiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0