14 oktober

Grattis lillebror Linus på 12-årsdagen <3 !

Igår lämnade man alltså äntligen ifrån sig hemtentan vid ankomsten till Lund, vilket känns skönt. Det var dessutom dags att lyssna på de två första av totalt åtta studentföredrag om språkinlärning. Båda föredragen hölls av studentgrupper - två respektive tre studenter - och båda belyste alltså ämnet grammatikinlärning på olika sätt. Efter att ha lyssnat på dessa föredrag kan jag bara säga att jag absolut känner mig säker med mitt föredrag också - trots att det är en dryg vecka tills det är min tur att redovisa. Så när jag inte sliter med uppsatsen nu i veckan så blir det alldeles säkert tid till att repetera så att det ska gå ännu bättre. Den delkurs jag just nu läser innehåller en del moment som ska betygsättas men bara för det tänker jag inte låta något moment hamna "i skymundan". På tal om det så sprang jag även på min uppsatshandledare alldeles innan föreläsningen började, och ska jag vara ärlig så är det just uppsatsen jag tänker ta itu med de här två föreläsningsfria dagarna, så att jag förhoppningsvis kommer ytterligare en bit på väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0