Resor hit & dit >:(

Nu undrar kanske en och annan varför jag har skrivit in en arg smiley i rubriken. För att stilla er nyfikenhet kan jag tala om att det blev en del strul under hemfärden från Lund idag, märkväl att jag skriver under hemfärden, trots att taxin även var  tio minuter sen när den skulle hämta mig på Språk- och Litteraturcentrum.
  Nåväl, det var en helt ny delkurs som startade idag och vi var bara fem stycken studenter som hade visat intresse för den. Det handlade om "Semantik och lexikologi" och eftersom föreläsningen startade klockan tio hade jag fått åka hemifrån redan vid kvart i nio för att hinna. Såhär i början kan jag bara säga att kursen verkar intressant. (Den kursbok som läraren började gå  igenom har jag visserligen beställt från Ängelholms bibliotek men inte fått hem ännu så det är väl bara att ha fortsatt tålamod på den punkten.) När det är dags för examination kommer detta dessutom inte att ske genom salstenta utan genom en hemskrivning.
  Som vanligt höll föreläsningen på i två timmar varefter jag i vanlig ordning skulle ta min taxi hem. Den kom cirka tio minuter för sent, men å andra sidan så är det ju bättre sent än aldrig. Det visade sig dock bara vara en försmak av vad som skulle komma. Första delen av resan gick bra och vi var i trakterna av Svalöv för att lämna en passagerare. När sedan bilen är på väg genom Kågeröd händer så detta: hjulen slutar rotera, jo det är sant. Detta gjorde att vi fick stanna i en korsning eftersom vi inte kom någon vart. Så det blev för chauffören att ringa efter bärgning och höra med Skånetrafiken om det fanns någon bil som kunde plocka upp mig vilket det lyckligtvis visade sig finnas. Dock fick jag vänta i närmare en halvtimme innan min bil kom, och när den väl dök upp hade bärgningsbilen fortfarande inte varit och hämtat den bil som strulade. Vi får hoppas att det där löste sig på något sätt ;) Det första jag gjorde när jag kom hem var att kolla min mail, men tyvärr har jag ännu inte fått respons på min textstomme till uppsatsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0