Onsdag

Är precis hemkommen från Lund när detta skrivs. Det var ingen föreläsning i vanlig ordning idag utan anledningen till att jag strax innan ett i eftermiddags infann mig på Språk- och Litteraturcentrum var att jag, för första gången på jag vet inte hur länge, skulle ha ett möte med min uppsatshandledare. För en knapp månad sedan mailade jag in till henne uppsatsens textstomme, och läraren hade givetvis en del synpunkter men det är faktiskt något man allt som oftast får vara beredd på när det gäller universitetsstudier, speciellt på denna nivå. De ändringar som behöver göras i uppsatsen tänker jag dock inte ta tag i ikväll utan det får vänta till tidigast i morgon. Jag har nämligen en annan icke påbörjad uppgift - hemuppgiften i semantik och lexikologi - som jag absolut ska ta tag i så fort som möjligt.

För övrigt kan jag också tala om att jag talade i telefon med Lisa och Anton igår, och som det ser ut nu så kommer jag att hälsa på dem på fredag om tre veckor, alltså den 19 december eftersom Mira då fyller ett år. Så i morgon tänker jag ta en promenad in till stans centrala delar för att kolla efter födelsedagspresent :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0