23 november

Har inte föreläsning igen förrän på tisdag, så det har blivit en del tid till att sitta och repetitionsläsa litteratur, det vill säga de två kapitel som är aktuella för föreläsningen på tisdag i nästa vecka. Dessutom har jag fått reda på att det blir en extra tid i Lund nästa vecka - på onsdag är det nämligen, efter ett ganska långt uppehåll, dags för uppsatshandledning. Min nervositet inför detta börjar så smått smyga sig på, men den känslan är -antar jag - helt normal. Så när jag väl har fått lärarens synpunkter och kommentarer så är det väl bara att försöka ta upp tråden där man senast tappade (?) den.

Jag tänkte ta en runda på stan nu i eftermiddags för att kolla efter present till Mira, dock hanns inte detta med eftersom jag satt och läste kurslitteratur. Mira fyller ju år bara fem dagar innan julafton vilket gör att jag får vara extra generös :) Det var faktiskt ett tag sedan jag sist såg henne IRL, men jag har genom Lisa fått veta att Mira då och då "lever rövare", bland annat genom att undersöka saker genom att stoppa dem i munnen (men hur vanligt är inte det bland barn i Miras ålder?). Eftersom Mira kryper omkring så mycket som hon gör får hon tag i både det ena och det andra :) Julgransprydnader med smådelar kan ju därför innebära en risk, men när jag påtalade det för Lisa sa hon att det var något hon absolut hade tänkt på. Jag har ännu inte lyckats komma på någon present till Mira men gör det säkert om jag funderar vidare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0