Min älskade syster & systerdotter

Jag var på besök hos min lillasyster, Lisa, här i Ängelholm igår och fick se hennes och sambons lägenhet för första gången. De har en väldigt nice trerummare på Östergatan & verkar trivas helt förträffligt. Inte nog med att jag fick se lägenheten - jag fick dessutom för första gången hålla min lilla systerdotter. Lilla Mira börjar bli stor, hon fyllde tre månader den nittonde mars. Det betyder att när jag första gången såg henne IRL, på julafton förra året, var  hon bara fem dagar gammal. Det är tur att min syster bloggar om livet runt Mira så att jag också kan följa det även om vi talas vid ganska ofta :) När jag kollade in i det rum som så småningom kommer att bli Miras blev jag överraskad eftersom Lisa hade satt upp på byrån den julklapp jag gav till Mira i julas - ett gosedjur i form av en vit gris med rosa tassar och rosett runt halsen. Att jag köpte just den som julklapp till Mira beror på att jag, vid åtta månaders ålder för nästan tjugofem år sedan, av morfar fick en gosedjursgris som är ganska lik den jag gav till Mira - visserligen rosa med röda tassar och med kockkläder i stället för rosett, men sittande precis som Miras. Återstår att se om Miras gris blir lika väl använd som min - som för övrigt är undanstoppad i garderoben. 

  Nu ska jag snart till biblioteket och lämna tillbaka en bok vars lånetid går ut imorgon. Inte kul att få beteala för att man lämnar boken för sent. Så har jag beställt en del ny litteratur (jo, det rör sig bara om kurslitteratur) som finns på andra bibliotek men som förhoppningsvis Ängelholms bibliotek får in inom det närmaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0