Högskoleprovet

Fick precis i brevlådan en kallelse till högskoleprovet som skrivs nästa lördag, den 5 april. Detta är andra gången jag skriver provet - första gången var vårterminen 2006. Precis som då kommer provet att äga rum på Rönneskolan, och den här gången tänker jag försöka komma upp till 0,9. Första gången jag skrev provet fick jag resultatet 0,8 - fattades två (!) poäng till 0,9 - men med tanke på att det var första gången så var jag nöjd med resultatet, dessutom har flera av mina bekanta antytt att får man 0,8 på första försöket ska  man inte vara annat än nöjd. Provet testar ju lite olika kunskaper, bland annat är det ett av de fem delproven (NOG-provet) där man ska avgöra om det finns nog med information i ett påstående. Mitt första resultat på NOG-provet sög hårt  - kanske just för att jag tyckte det var avancerat - men det delprov där jag lyckades bäst av de fem var, för mig inte helt oväntat, ordkunskapsdelen. Tror att jag kommer vara bättre förberedd denna gång jag skriver provet trots att det inte går att öva till eftersom man aldrig vet vilka uppgifter som kommer. Det är bara att göra sitt bästa helt enkelt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0