Slutbetyget på etnologikursen

När jag igår kollade mitt Ladok, den del av universitetets hemsida som man bara själv kommer åt med hjälp av sitt individuella lösenord och där man bland annat kan se sina studieresultat, noterade jag att den etnologikurs jag har läst under våren är avslutad, alla 30 högskolepoäng är med andra ord inrapporterade. A-kursen i etnologi, som är den jag har läst, omfattar tre delkurser om vardera 7,5, 7,5 samt 15 högskolepoäng och det var alltså de sista 15 poängen som nu rapporterats in vilket känns bra -speciellt med tanke på att jag lyckades få VG på den sista delkursen och därmed fick VG på etnologikursen som helhet. För att få VG på en hel kurs på högskolan/universitetet måste man ha fått VG på minst 15 högskolepoäng under en termin, och eftersom jag lyckades få VG på sammanlagt 22,5 av kursens 30 poäng var det alltså detta betyg jag fick vilket jag naturligtvis är väldigt nöjd med. I nuläget har jag alltså 105 högskolepoäng varav 60 i svenska och 45 i etnologi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0