Resa

Har en kvinnlig bekant, drygt ett år äldre än jag, som gifte sig i slutet av maj i år - på en kombinerad konferensanläggning/campingplats i Nora av alla ställen. Efter detta bar det naturligtvis av på bröllopsresa - och vad hände? Jo, det nygifta paret satt fast på ett tåg mitt ute i Europa i x antal timmar. Allt slutade dock bra och de nådde resmålet som planerat. Det hela ledde till uppmärksamhet i en tidning vars namn jag inte kommer ihåg så här på rak arm.

Idag är det för övrigt endast två veckor kvar tills jag åker till Furuboda för att spendera tio av årets bästa dagar där. Efter alla de år, med början 1996, som jag har varit där har jag många gånger ställt mig frågan: VARFÖR gör jag detta år ut och år in? Svaret jag varje gång kommer fram till blir detsamma: För att komma hemifrån, träffa kompisar, umgås och helt enkelt ha kul. Självklart håller man kontakten under året också - via mail och telefon - men det är något helt annat att träffa kompisarna in real life på denna underbara plats. Bland lägerdeltagarna - men framför allt bland ledarna - brukar det finnas en del som liksom jag studerar/har studerat på högskola, så det blir ju att man utbyter erfarenheter vilket är ytterligare en anledning att åka dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0