Då var vi nära slutet ...

... på denna skoltermin. Dagens föreläsning bestod i att vi gick igenom den tredje och sista workshoprapporten. Jag tänker inte pladdra så mycket om den men kan säga att eftersom jag har läst de andra gruppmedlemmarnas rapporter och ansett att de alla var mycket bra skrivna - så kan vi ju alla vara nöjda. Också kursföreståndaren, som är en av de tre lärare som kommer att sätta de slutliga betygen (på den tredje och sista delkursen) verkade mycket nöjd med allas arbeten. Detta betyder att det nu bara är två dagar kvar med "gänget " innan vi skiljs åt. För det första har vi imorgon en muntlig genomgång då vi ska redovisa den uppgift som går under benämningen "Spår". Jag vet ännu inte vilka föremål alla andra - grupper eller enskilda studenter - har valt men det kommer ju att visa sig i morgon. I mitt fall rör det sig alltså om en slev som funnits i mammas släkt i flera generationer. För att vara säker när jag övade på min redovisning skrev jag ner allt på dator - det blev drygt två och en halv sida med ganska tätt radavstånd. Efter att ha övat några gånger i helgen känner jag mig säker på att det här kommer att gå vägen. Nu är det dessutom så att vi kommer att redovisa i den ordning vi skrev upp oss på en lista som suttit på institutionen i ett par veckors tid. Eftersom jag var den allra första att skriva upp mig betyder det att jag är först ut att redovisa i morgon. Detta betyder alltså att jag får se till att lägga mig i tid så att jag är pigg till i morgon. När detta inlägg har skrivits färdigt ska jag gå ner i tvättstugan och slänga in en massa lakan och klädesplagg i torktumlaren.

Jag har för övrigt äntligen fått välkomstbrevet från Furuboda (angående lägret i början av juli). Så det jag gjorde var att kryssa i  att jag tackar ja till platsen, därefter skickade jag iväg det vilket blev ganska sent i går kväll, närmare bestämt efter att brevlådan hade tömts för dagen. Har jag tur så får de alltså mitt brev i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0