Ännu en lektion avklarad ...

...vilken var den sista "riktiga" lektionen för terminen eftersom det är institutionsgemensam avslutning i morgon tillsammans med de studenter som har läst humanekologi. I dag var det alltså dags att redovisa "Spår"-uppgiften och eftersom jag var den första att skriva upp mig på teckningslistan var jag även först ut att redovisa. Det hela började redan kvart över nio i morse nere i Lund vilket innebar att jag hade fått ge mig av hemifrån redan klockan åtta. Nog snackat om det. Min redovisning gick hur som helst bra och alla verkade nöjda - både mina kursare och den lärare som också satt och lyssnade på allas föredrag. Min redovisning handlade alltså om en slev som en gång i tiden har använts att äta gröt med. Bland de andra redovisningarna fanns en kaffeburk från Zoegas, ett leksakslok samt en CD-skiva från 90-talet. Läraren som även är kursföreståndare hade skriftligen poängterat för alla - via Etnologiska institutionens hemsida - att denna muntliga redovising var mycket viktig för betyget på denna tredje och sista delkurs. Eftersom jag var nöjd med min redovisning och inte har något negativt att säga om de övriga föredragen heller så verkar det som att vi alla kommer att få minst betyget godkänd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0