Uppsatsarbetet fortsätter (för hundratjugonionde gången)

Sedan i förmiddags har jag varit sysselsatt med att gå igenom dokument från Språkbankens sida på nätet, vilket är allt annat än lätt. Nu har jag å andra sidan kommit en bit på väg, men det jag mest känner just nu är att arbetet är jävligt avancerat :( Å andra sidan så ska det ju vara det på denna nivå. Tror att det kommer kännas skönt den dag jag är färdig med uppsatsen - om den dagen någonsin infinner sig vill säga. Förutom uppsatsarbete har jag idag ägnat mig åt att läsa kurslitteratur i semantik och lexikologi. Till föreläsningen den 9  december rör det sig dels om en inlämningsuppgift som jag började med redan igår, dels om ett par stenciler med (engelskspråkig) kurslitteratur som jag också tog mig tid att läsa. Och ja, det är en hel del facktermer att hålla reda på, men enligt mig är dessa termer inte så svåra att lära sig bara viljan finns :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0