Nyårsafton ...

... vilket innebär att denna dag  - utöver jobbande med den kusliga C-uppsatsen - har bestått av en del förberedelser här hemma. I morgon kväll blir det nämligen en tur till pappa och Cia i Vejbystrand så därför har jag bakat en sats brysselkex. Har inte hunnit smaka själv ännu utan spar det tills jag träffar dem andra. Ska jag vara ärlig så tycker jag faktiskt att det ska bli skoj att komma ut till Vejbystrand - vi ses visserligen ganska ofta pappa och jag, samt att vi i stort sett dagligen talas vid i telefon - men det hör liksom till att fira de stora högtiderna med folk man trivs med :) I dag har jag för övrigt varit en runda på stan för att se om det fanns något jag kunde spendera julklappspresentkorten på, vilket det mycket riktigt visade sig finnas. Det extraordinära fyndet, som gjordes på Lindex, bestod i en mycket vacker röd ärmlös klänning till det likaledes extraordinära priset av 79:50. Nu råkar fallet vara det att jag för ett par veckor sedan köpte en söt blus på Hennes & Mauritz på Väla i Helsingborg, så vem vet, det kanske blir att jag kombinerar klänningen och blusen på nyårsfirandet i morgon kväll. Det har visat sig att vi kommer att vara sammanlagt sex personer hos pappa då, förutom han själv och Cia så deltar jag, Cias son Johan och min yngste lillebror Linus samt en kompis till pappa och Cia som jag inte känner sedan innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0