Jordbävning

I vanliga fall brukar jag vakna av att min klockradio ringer klockan sju varje morgon, men idag var det något helt annat - och helt oväntat - som väckte mig redan tjugo över sex. Den första tanken som slog mig när sängen började skaka var att det var en jordbävning. Det visade sig senare stämma när jag talade med en bekant i hissen: "Märkte du också av skalvet?" Jo, nog hade jag gjort det alltid. Kvinnan jag pratade med hade suttit och skrivit julkort just när skalvet inträffade. Jag tror att de som bor närmre marken än vad jag gör - min lägenhet ligger på sjunde våningen - kanske känner av detta mer. När jag, efter att ha kommit hem från Lund, kollade på Text-TV visade det sig att skalvet mätte 4,7 på Richterskalan. För att vara i Sverige så var det alltså en kraftig jordbävning, det visade sig att det faktiskt var den värsta sedan 1904. Enligt Text-TV är tre personer i Lundaområdet skadade efter skalvet och förda till Universitetssjukhuset. Jag funderade lite över om Mira kanske hade blivit rädd när jordbävningen inträffade, men när jag frågade pappa sa han att Mira är för liten för att fatta sånt ännu. Själv sa han att han inte hade märkt skalvet utan hört om det efter att det hade inträffat.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Mira sov sig igenom hela skalvet=)

2008-12-20 @ 20:10:05
URL: http://livetenligtsnigel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0