Chokladkalender

Efter att ha spenderat förmiddagen med att läsa kurslitteratur kändes en runda på stan helt rätt. Eftersom Åhléns fortfarande hade öppet gick jag in dit en runda, det enda som köptes var dock ett limstift för 15 kronor. Eftersom det är Lucia på lördag innebär det att bara elva dagar då återstår till julafton. Så sannolikheten är stor att det blir lite pyssel då, är det någon tid på året som jag åter känner av barnasinnet så är det just kring jul. På hemvägen gick jag in på ICA Supermarket och köpte APELSINER!!! Jag brukar alltid äta mycket frukt och grönsaker, men just apelsiner var det faktiskt ett tag sedan jag köpte. På väg till kassan var förstås chokladkalendrarna strategiskt placerade. Min fundering var: köpa eller inte? Visserligen är vi ju nu en vecka in i december, men jag passade ändå på att köpa. Det är ju helt enkelt så, att vissa traditioner - eller vad det nu ska kallas - kommer man bara inte ifrån :) Åtminstone inte ännu, men vem vet, detta kanske var sista gången för min del. Jag funderar lite på om jag ska spara själva plastformen som chokladbitarna ligger i och använda den för att göra chokladgodis till julfirandet. Det enda som är säkert nu är att jag kommer baka något att bjuda de andra på både på Miras födelsedag den nittonde och på julafton. Förberedelserna är halva nöjet var det någon som sa, och för mig känns det absolut så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0