26 december

Efter att det har varit tyst om denna blogg i en vecka känns det på sin plats med en uppdatering :) Julaftonen firades med mamma och syskonen hemma hos Lisa, Anton och Mira. Mamma hämtade upp mig utanför det hyreshus där jag bor och vi var hemma hos Lisa vid tvåtiden. Som traditionen är varje jul, kollade vi på Kalle Anka - måste erkänna att det är en sak man aldrig växer ifrån. Efter att vi hade käkat var det dags för julklappsutdelning, lillebror Mikael axlade rollen som tomte och gjorde detta galant :) Jag fick bland annat en ny handväska - behövs mer än någonsin nu eftersom min gamla har hängt med i en del år - och en roman, "Madame Terror" av Jan Guillou. (Dessutom fick jag, av kusinerna i Göteborg, presentkort på Lindex vilket passar extra bra eftersom mellandagsrean startar inom kort.) Jag tror faktiskt att Mira blev glad för dockan jag hade köpt till henne även om hon sannolikt har mer glädje av den längre fram när hon har blivit större. Jag hade dessutom köpt en pocketbok till mamma, Guinnes Rekordbok till Linus, en ABBA-skiva till Mikael, en kuvertväska till Lisa, ett armband till Matilda och en skiva med 80-talshits till Anton. När det gäller julklappar så har jag faktiskt lättare att hitta på saker till andra än att komma på vad jag önskar mig för egen del, dock stod just en ny handväska överst på min lista.

I går fortsatte jag arbetet med min kusliga C-uppsats i svenska vilket kändes bra att få gjort. Eftersom jag dessutom har en inlämningsuppgift till efter julledigheten, i semantik och lexikologi, så har det varit den jag har arbetat med medan uppsatsen mer eller mindre har legat nere. Nu känns det dock bra att ha börjat det arbetet igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0