Torsdag idag ...

... och föreläsning i Lund. Nu är det ju så att våra skriftliga arbeten kommer att redovisas i morgon eftermiddag, så lite nervös är man ju för det. Men, återigen, efter att ha läst de andra arbetena så känns det också på ett sätt bra att denna process snart är över. Under dagens föreläsning fick vi även ut en hemtenta med tre frågor och denna ska vara fixad till förmiddagen den 14 april. Till denna behövs en del litteratur som jag igår beställde från biblioteket här i Ängelholm. Det visade sig att en hel del av mina kursare hade haft svårt att komma över litteratur, hoppas det fixar sig för dem också. Trivs för övrigt bra i min klass. Snackade med killen jag ska redovisa med i morgon - och funderar en aning på hur detta kommer att gå. (Kolla tidigare inlägg om ni är osäkra på hur processen har sett ut.)

Från Ängelholmshems sida har man, i  varje fall preliminärt, beslutat att göra processen kort med alla ungar som springer runt och busar i trapphuset, fick jag precis reda på genom en lapp i brevlådan. Ja, nu låter det kanske värre än vad det är. Det handlar om ungar "utifrån" som på något vänster tagit reda på portkoden till huset och därför kunnat springa in och busa. Senast den femtonde april kommer ett beslut att fattas av Ängelholmshem. Vad som i så fall sker är att koden till huset tas bort så att dörren hädanefter bara går att öppna med nyckel. Det innebär att om man får gäster måste man själv gå ner och öppna för dem, men jag tycker att en sådan lösning är bättre än att ha massa objudna gäster som busar i trapphuset.

So long :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0