Skrivningen inlämnad

I förmiddags mailade jag till vår handledare den uppgift som jag har berättat om i tidigare inlägg. Lite nervös är man ju för vad han kommer att tycka; men som morsan säger "Man ska inte måla fan på väggen innan han är där!" Vidare är det helt normalt (enligt Bra Böckers Lexikon -jo, ni läste rätt) att känna rädsla inför en tenta. Samtidigt känner jag ju att jag faktiskt har gjort vad jag kunnat. Dessutom har jag på Etnologiska institutionens hemsida läst de texter som lämnats in (vi studenter kommer åt texterna med hjälp av ett lösenord) och kan bara säga att de är bra skrivna allihop. Nu börjar en ny delkurs - terminens tredje och sista - i morgon medan examinationen av denna skrivning sker på fredag eftermiddag. Det är bara att hoppas att det går bra :)

För övrigt skickade jag i söndags kväll ett mail till en kvinna jag känner som bor på Råå strax utanför Helsingborg. Vi känner varandra eftersom vi läsåret 06/07 läste svenska språklig inriktning 1-40 akademiska poäng tillsammans på Campus Helsingborg, som ligger centralt i Hbg, nära rådhuset och Knutpunkten, och är en filial till Lunds universitet. Nåväl, denna kvinna läser just nu litteraturvetenskap i Lund, hon är inne på sin andra termin och har en megatenta (som skrivs i sal) på onsdag, fick jag veta i svarsmailet. Det är kul när man vågar ta upp kontakten med gamla bekanta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0