R.I.P.

Fick i förmiddags reda på att min älskade morfar gick bort i går kväll. Det var mina föräldrar + mina två yngsta syskon som ringde på hos mig vid halv elva och talade om att personalen från hemtjänsten hittade honom död, sittandes i sin rullstol, när de kom på sin vanliga kvällsrunda. Jag fick veta av mina föräldrar att morfar dog för att hans hjärta inte orkade längre, och trots att jag visste att morfar hade varit sjuk länge (han fick en stroke strax innan jul -03 och fick dessutom diagnosen förstorat hjärta våren -05) så kom detta besked som en chock för mig. Så det jag gjorde var att följa med mamma och de andra hem och ta en pizza i deras sällskap. Mamma ringde också våra kusiner i Göteborg - eller rättare sagt deras mamma - för att ge dem dödsbeskedet, och dessa blev naturligtvis också jätteledsna. Vet ännu inte när begravningen blir men det bestäms, om jag har fattat det rätt, någon gång i nästa vecka. Platsen för begravningen blir sannolikt Heliga Korsets kapell i Ängelholm, där vi också hade mormors begravning för snart åtta år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0